Sabtu, Julai 03, 2010

event bbq di ttc


entah tetiba aku semangat nak post pasal event malam tadi.. mebi aku jumpa ramai orang kot.. mebi2

ok citernya camnih.. rabu lepas aku dijemput oleh syuk dengan alasan event perpisahan semua dak2 da nak masuk uni.. jadi nak kata putus tu belom ada lagi.. sebab kebelakangan nih belah malam asyik hujan.. dan event tu plak diadakan time malam.. riso tetiba cancel en..

maka tiba la harinya.. iaitu hari jumaat.. pagi jumaat tu.. aku tengok cuaca cantik ya amat lah cantik ciptaan Allah nih.. jadi firasat aku kata "kau patut pergi ke bangi malam nih".. aku gerak ke bangi kol 6 petang lebih camtu.. sebab nak claim moto dari adik pompuan aku.. maka bergerak la aku ke bangi dengan penuh bersemangat..

destinasi pertama ialah ke rumah abamir.. ingat nak gi umah wan.. tapi umah wan aku taknah gi.. ingat nak gi umah syuk.. tapi syuk nak kuar gi beli barang bbq malam nanti.. dan masa conference kol 5 petang tu abamir volunteer soh aku stay kat umah dia.. tu la yang destinasi pertama aku ke bangi ialah ke rumah abamir.. masa sampai kat umah abamir lebih kurang 6.50 petang tu.. terharu aku, abamir tunggu ooo aku kat luar pagar umah dia.. iskk terharu gile..

haa.. abamir nih simple je orangnya.. low profile.. suka aku orang camnih walaupun mak ngan ayah amir nih high profile orangnya.. masa kat rumah abamir tu.. gi lepak sat kat biliknya.. aleemakk!~ banyak tol poster anime2 jepon kat dinding bilik dia.. pastu abamir ada koleksi pedang mainan bleach.. batak tol abamir ngan bleach.. ahahahaha..

selepas solat maghrib kat surau area umah abamir tu.. esan da terpacak kat depan umah abamir.. disusuli oleh lut kemudiannya.. dan akhirnya syuk juga tiba di rumah abamir.. pastu kiteorang gi ambik makanan kat sekolah jalan 4 dan juga meja lipat.. habes tu teros gi ttc..

kat ttc atau nama penohnya taman tasik cempaka aka celaka (samaran oleh dak2 bangi).. kiteorang set barang.. pastu, aku ngan esan gi maktab ambik nad ngan kawannya ayu.. adoih sentimental tol la masa kat kete esan.. boleh plak ada lagu alif satar - cukup indah dan lagu iyaz - solo di radio.. 2 lagu nih tol2 buatkan aku rindu saat aku kat bangi.. dalam kol 8.40 malam tu sampai la kat maktab nad.. esan pickup nad ngan kawannya.. jika sebelum nih aku malu jumpa nad.. tapi kini aku rasa macam da biasa.. hehehe..

bila sampai kat ttc balik.. jumpa wanins dan beberapa kawan dak2 bangi lain.. disusuli oleh exat.. exat datang woahhh.. rare~ umah dia da la kat subang.. jauh gak la kalau nak dibandingkan dengan aku dari ampang.. lama sikit maka meriah la event bbq nih dengan dihadiri oleh kawan dak2 bangi lain.. aku kenal sikit je.. macam acap aka crimson (kenal sebab dota)..

masa nak bara arang memang FAIL! la adoih.. boleh plak takde starter bbq.. benda tu penting untuk arang jadi bara.. da nak sejam gak la nak barakan arang tu.. terima kasih kat kawan bangi yang akhirnya berjaya barakan arang tu.. yang sedihnya.. nad dan kawannya ayu tak dapat nak makan ayam bakar.. sebab kene balik awal.. haih.. sayu je..

kol 10 malam tu ramai.. bila da nak pukul 11 lebih tu sikit2 kawan bangi balik.. alasan da kenyang, nak tengok bola, sekian2.. apepon masa bbq tu aku rasa macam berada dalam environment elit.. sebab semua dak2 bangi tu belajar kat uni2 terkemuka kalau nak dibandingkan dengan aku takat belajar stpm..

event tamat pada jam da nak kol 12 tengah malam gak la.. last man standing aku, syuk, esan, abamir, lut, wanins dan kawan bangi sorang.. kemas2 pastu balik.. aku balik ikot naik kete syuk.. sebab abamir pon naik kete syuk.. mana tak nya.. aku parking moto kat rumah abamir.. haih.. di mana mulanya di situlah akhirnya.. iaitu rumah abamir.. aku sampai rumah kol 1 tengah malam gak la.. tu pon bawak laju sebab takut ujan lebat.. time gerak tu da renyai sikit dah..


p/s : terima kasih kepada abam2 bangi kerana sudi jemput saya sekali meriahkan event bbq nih.. :D

8 ulasan:

Amir Auxin berkata...

p/s : sama2 abeduu >:D<

uwaaaa rindus. jom wat lagi. ahaha xD

Abdul Rahman berkata...

abamir >:D<

tak sangka plak event nih boleh buat duit.. bleh berniaga camnih.. ahahaha

Vamp Mary berkata...

nak g rumaha abammir gak. >:D< :">
ahahah xD

Muhammad Syukri berkata...

jommmmmmmm wat lagiii..bes sia..

Abdul Rahman berkata...

ha time buat tu syuk.. ajak la maryam nih sekali.. :D

Amir Auxin berkata...

ahaha mar nk dtg....omg :"""">

Abdul Rahman berkata...

ahahaha.. omgg :">

Vamp Mary berkata...

Huehue xD datang Melaka la mohhh! (: