Ahad, Julai 03, 2011

jeles yang sementara



taaaaaaaaaaadi terbaca post abamir yang nih.. ingat lagi waktu tu perasaan aku tak sama ngan perasaan dia bila ambik result spm.. hampa gile perasaan aku pada waktu tu.. bila baca post abamir tu aku rasa macam aku nih berada di dalam kelas yang paling hujung sekali.. nais2

apepon now eveliting has changes so much!.. aku rasa aku da boleh angkat punggung aku hampir sama taraf dengan punggung abamir pada waktu ini.. hue3.. bak kata pepatah cikgu2 dulu before ambik exam spm

"spm nih adalah titik permulaan dalam hidup"

eleh nak ambik hati sebenarnya kepada mereka yang dapat result spm yang kurang memuaskan.. sabor je la.. tapi bila difikirkan balik.. ada kebenaran di situ.. memang betul spm adalah titik permulaan dalam hidup.. pilihan jalan hidup kita selepas spm tu yang menentukan kejayaan atau kegagalan kita pada masa akan datang

dan ya aku ambik jalan yang agak sukar selepas habeh spm.. dengan berbekalkan result spm aku tu.. aku sambung belajar dalam tingkatan enam.. selepas apa yang aku alami selama setahun setengah kat tingkatan enam dan selepas aku tengok result stpm aku.. aku rasa macam


ahahaha.. seyes aku bukan nak riak tapi aku rasa betul2 PAID OFF!.. even takde la dapat empat yang rata tapi aku yakin da boleh pergi la tu.. insya'allah kalau sistem upu tak bengong.. sebab dalam pengamatan aku terhadap senior2 tingkatan enam terdahulu yang dapat masuk universiti hanya berbekalkan pointer dua perpuluhan satu paling minimum.. kalau pointer atas tiga perpuluhan lagi la dapat masuk kan, begitulah kehendaknya

konklusinya.. kepada mereka yang dapat result spm yang kurang memuaskan tu jangan la sampai pergi bunuh diri ke ape.. setiap orang ada rezeki masing2.. macam mana nak dapat rezeki tu kene la usaha sedaya upaya untuk mendapatkannya.


p/s : hari esok adalah teka teki kepada hari ini.

Tiada ulasan: